پر کردن دندان با آمالگام در مجله اینترنتی دندانپزشکی هروی دنتال

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی

پر کردن دندان با آمالگام در مجله اینترنتی دندانپزشکی هروی دنتال

۱۱۹ بازديد

در مواقعی که پروتز به درستی ساخته نشود، باید برای تعویض یا حتی ضایعات به تکنسین برگردانده شود تا یک پروتز جدید ساخته شود. تکنسین های دندانپزشکی عمدتا در آزمایشگاه ها فعالیت می کنند. لابراتوار دندانپزشکی رشته و حرفه پروتز دندان در کنار رشته و حرفه دندانپزشکی در زمینه سلامت دندان فعالیت می کند. تفاوت دندانپزشکی و پروتز دندانی در این است که تکنسین پروتز دندان آنچه را که دندانپزشک برای سلامت دندان تجویز می کند را می سازد. بدین ترتیب رشته پروتز دندان، داوطلبان را در جهت ساخت اعضای مصنوعی دندان آموزش می دهد. حضور فارغ التحصیلان رشته پروتز دندان در جامعه پزشکی امری اجتناب ناپذیر است، به این علت که دندان پزشکان بدون در دست داشتن ابزار کار، موفق به فعالیت در زمینه سلامت دندان نخواهند بود. ساخت انواع اعضای مصنوعی دندان نیز نیازمند فردی آموزش دیده و متخصص است. در سالهای اخیر شناخت خوبی در رابطه با رشته پروتز دندان پیدا شده است و این رشته به یکی از رشته های پرتقاضا تبدیل شده است.

  1. دندان های لکه دار مادرزادی (hypocalcification)
  2. یونیت دندانپزشکی پارس دنتال مدل K24-2001
  3. رشته بیماری های دهان،فک و صورت
  4. کاهش زمان کاشت دندان ( حدودا 15 دقیقه)
  5. محل بسته بندی و پکینگ تجهیزات و ابزار دندانپزشکی
  6. آقای دکتر مهدی شهرابی
  7. درد شبانه دندان
  8. در نظر گرفتن نیازهای روانی بیمار

او افزود که مطب های دندانپزشکی می توانند به عنوان یک نقطه تماس برای سایر خدمات، به ویژه برای ساکنان مناطق کم درآمد یا روستایی که ممکن است تعداد متخصصان مراقبت های بهداشتی زیادی نداشته باشند، خدمت کنند. برای افرادی که قبلاً فشار خون آنها تشخیص داده شده است، برخی از داروهای فشار خون بالا می توانند باعث خشکی دهان شوند. هنگامی که غدد بزاقی بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن دهان تولید نمی کنند، پوسیدگی دندان تسریع می شود، زیرا بزاق از پوسیدگی محافظت می کند. پرکینز گفت در این موارد، دندانپزشکان با متخصص مراقبت های بهداشتی بیمار برای مدیریت عوارض جانبی همکاری می کنند. دیابت درمان نشده می تواند منجر به مشکلات پزشکی جدی از جمله بیماری قلبی عروقی شود. در برخی از بیماران که میانگین قند خون بالا دارند میتواند منجر به اختلال در میکروبیوم دهان - مجموعه وسیعی از باکتریها، ویروسها و سایر میکروبهای دوستانه که در دهان زندگی میکنند، شود.

ایمپلنت دندان نیز مانند دندان های طبیعی و هر نوع روش دیگری نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان دارد . باید همچون دندان های اصلی مسواک زده شود و نخ کشیده شود. از جمله موارد دیگری که در طول عمر ایمپلنت شما موثر است ، سبک زندگی و سلامت کلی شما است . موارد آسیب زا به دندان مثل مصرف بی رویه شیرینی و مواد قندی را کم کرده و یا قطع نمایید . مطلب ایمپلنت اولین بار در لمینت دندان،کامپوزیت دندان،بلیچینگ. با لمینت دندان،کامپوزیت دندان،بلیچینگ - دکتر فرشید محرابی همراه باشید. مجله اینترنتی دندانپزشکی هروی دنتال وقتی شما دندانی از دست داده اید و بنابه دلایل مختلف نمی خواهید از ایمپلنت به جای دندان از دست رفته استفاده کنید پروتز دندانی گزینه خوبی خواهد بود. پروتزهای دندانی می تواند ثابت(fix) یا متحرک(removable)باشد. مطلب پروتز های دندانی اولین بار در لمینت دندان،کامپوزیت دندان،بلیچینگ. با لمینت دندان،کامپوزیت دندان،بلیچینگ - دکتر فرشید محرابی همراه باشید. وقتی شما دندانی از دست داده اید و بنابه دلایل مختلف نمی خواهید از ایمپلنت به جای دندان از دست رفته استفاده کنید پروتز دندانی گزینه خوبی خواهد بود.

Souris Hall دارای سوئیتهای دوخوابه برای محصلین سال بالایی دارای فرزند و آپارتمانهای شش خوابه که هر کدام دارای فضای نشیمن و غذاخوری مشترک هستند در دل Seager Wheeler Hall قرار گرفتهاند. این نوع از خوابگاههای دانشگاه ساسکاچوان برای خدمات رسانی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویان در برنامههای حرفهای یا دانشجویان کارشناسی که در سال چهارم یا بالاتر ثبت نام کردهاند در نظر گرفته شدهاند. اسکان خارج از دانشگاه را میتوان شامل اقامتگاههای وابسته، Homestay و اجاره آپارتمان دانست. اقامتگاههای وابسته در دسترس داخل دانشگاه و یا خارج از آن واقع شده و شامل Mohyla Institute، St. Andrew’s Residence، Horizon College and Seminary Residence و College and Wiggins Residence میشوند. اگر به زندگی در این اماکن علاقهای ندارید، بهتر است به سراغ استفاده از Homestay بروید. با انجام این کار شما قادر خواهید بود تا به همراه خانوادههای بومی زندگی کرده و با فرهنگ آنها آشنا و از مزایای زندگی با آنها بهرهمند شوید. اجاره آپارتمان به صورت شخصی نسبت به سایر گزینههای بیان شده هزینههای بیشتری را به همراه خواهد داشت اما میتواند گزینه مناسبی باشد.

ولی واحد پایاننامه در سال آخر محاسبه میشود که دانشجو پایاننامه را به هیات داوران ارایه داده و از آن دفاع کرده است. مفاهیم اصلی این درس حاوی بررسی اتیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای پالپی و بافتهای نگهدارنده دندانناشی از ضایعات پالپ به منظور حفظ سلامت و نگهداری دندان های طبیعی است. هدف این درس شناسایی، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن است. این درس عملی آموزش درمورد مسایل ترمیمی و بازسازی دستگاه جونده (دندانها و ساختمان مجاور کناری صورت) از طریق پروتزهای ثابت، متحرک (پارسیل و کامل) و فک و صورت بحث میشود. همچنین مسایل مربوط به اصول اکلوژن را انجام میدهد. درس رادیولوژی یکی از درس های دندانپزشکی است که از علوم اساسی جهت دستیابی و شناسایی حالات طبیعی و غیرطبیعی استخوان فک ها و دندان ها است. در درس دندانپزشکی کودکان که قسمتی از درس های دندانپزشکی است، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری دهان و دندان کودکان، معلولان و معلولان ذهنی و شناسایی رابطه آن با سلامت عمومی آنها مطالعه می شود.

آیا انواع دیگری از جراحی ریشه وجود دارد؟ تقسیم دندان به نصف ، ترمیم ریشه آسیبدیده یا حتی برداشتن یک یا چند ریشه از دیگر جراحیهایی است که ممکن است برای نجات دندان آسیبدیده انجام شود. در موارد خاص ، ممکن است روشی به نام کاشت مجدد عمدی انجام شود. در این روش ، یک دندان کشیده میشود ، در حالی که از دهان خارج است ، با روش ریشه درمان میشود و سپس در جای خود قرار می گیرد. این روشها برای کمک به دندان آسیبدیده شما طراحی شدهاند. آیا اپیکواکتومی با درد همراه است؟ بیحسیهای موضعی باعث میشود که عمل پری اپیکال برای شما راحتتر شود و احساس درد کمتری را تجربه کنید. با این حال ممکن است درحین بهبودی برش ، احساس ناراحتی کنید و یا تورم جزئی داشته باشید. که در این حالت متخصص ریشه دندان برای تسکین ناراحتی شما داروی مناسب درد را برایتان تجویز خواهد کرد. نکته قابل ذکر در مورد این روش این است که اپیکواکتومی یا جراحی قطع ریشه دندان تهاجمیتر از یک جراحی معمول کانال ریشه است، به این معنی که زمان بهبودی معمولاً محلی که مورد جراحی قرار گرفته است دردناکتر است.

دوره دبیرستان و کنکور یکی از مهمترین بخشهای زندگی هرکسی است. اهمیت آن از این جهت است که ابتدا شاخه اصلی مسیر تحصیل خود را معین میکنید و سپس برای کنکور آماده میشوید. دوستانی که برای تحصیل رشته تجربی را برمیگزینند حتماً در سر خود رؤیاهای بزرگی را پرورش میدهند. یکی از آن رؤیاها قبولی در رشته دندان پزشکی است. پر کردن دندان با آمالگام با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی رشته دندان پزشکی بپردازیم و آن را بهتر و بیشتر بشناسیم. البته باید اشاره کنیم که پیش از خیالپردازی باید خود را برای کنکور و چالشهای مختلف مسیر مقابل آماده کنید. بهترین و امنترین راهحل برای مواجه با دشواریهای کنکور این است که از یک مشاور حرفهای کمک بگیرید تا به شما راهحلهای دقیق و علمی را ارائه دهد. مشاوره کنکور میتواند باعث شود که استرس و اضطرابهای بیدلیل از شما دور شود و با اعتمادبهنفس بالا وارد جلسه کنکور شوید.

Practical Oral Care for People with Down Syndrome. 31. National Institute of Dental and Craniofacial Research (NIDCR). Practical Oral Care for People with Intellectual Disability. Available on: http://wwwnidcrnihgov/OralHealth/Topics/ DevelpmentalDisabilities/PracticalOralCarePeopleIntellectualDisablityhtm. 32. Ameer N, Palaparthi R, Neerudu M, Palakuru SK, Singam HR, Durvasula S. Oral hygiene and periodontal status of teenagers with special needs in the. J Indian Soc Periodontol. 33. Shyama M, Honkala E, Honkala S, Al-Mutawa SA. Effect of xylitol candies on plaque and gingival indices in physically disabled. 34. Bhardwaj VK, Sharma KR, Luthra RP, Jhingta P, Sharma D, Justa A. Impact of school-based oral health education program on oral health of 12 and 15. J Educ Health Promot. 35. Lewis C, Robertson AS, Phelps S. Unmet dental care needs among children with special health care needs: implications for the medical home. ، دکترسید احمد موسوی 2، دکتر صبا نجفی3. 1- دانشیار بیماری های دهان، فک و صورت، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان. 2- استادیار گروه کودکان، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان.

وقتی میزان کافی از نسج دندان برای نگهداری یک پرکردگی وسیع باقی نمانده باشد، روکش می تواندآن دندان را پوشانده و ساپورت کند. روکش ها ممکن است برای اتصال یک بریج، محافظت از یک دندان ضعیف و یا ترمیم دندانی که قبلاً شکسته است، بکار روند. روکش درمان خوبی برای دندانهای بدرنگ و یا بدشکل است. همچنین برای پوشاندن یک ایمپلنت دندانی نیز استفاده می شود. اگر دندانپزشک شما روکش شدن دندان را توصیه می کند، احتمالاً به یکی از دلایل فوق می باشدتا به شما کمک کند دندانهایی سالم و لبخندی زیبا داشته باشید. این نوع ترمیم ممکن است از طلا، آلیاژها، پرسلن(چینی) یا ترکیبی از این مواد باشد و به منظور ساپورت، به دندانهای مجاور که به آنها دندانهای پایه اطلاق می شود، باند شده یا به روکش روی آنها متصل می شود. برخلاف بریجهای متحرک که میتوانیدآنها را بیرون آورده وتمیز نمائید، یک بریج ثابت فقط توسط دندانپزشک می تواند برداشته شود.

روکش دندان یا (Dental Crown) نوعی پروتز دندان است که توسط دندانپزشک متخصص پروتزهای دندانی یا متخصص ترمیمی و زیبایی جایگزین تاج دندان آسیب دیده ما می شود. روکش ها کاملا شبیه به تاج دندان ما هستند. تاج دندان تنها بخشی از آن است که بیرون از خط لثه قابل مشاهده است. فضا نگهدار دیستال شو زمانی که بر اثر پوسیدگی شدید دندانی تاج آسیب ببیند و با ترمیم معمولی دندان قابل احیا نباشد متخصص ترمیمی و زیبایی دندان دور تا دور تاج آسیب دیده را تراشیده و روی آن روکش دندان مصنوعی قرار می دهد. معمولا پس از عصب کشی گسترده دندان نیز روکش دندان نصب می شود. بریج دندان نیز نوعی پروتز دندانی است و برای جایگزین کردن یک یا چند دندانی که در کنار هم از دست رفته اند استفاده می شود. به بریج ها پل دندانی نیز گفته می شود. معمولی ترین بریج، بریج مریلند است که نیازی به تراشیدن میناای دندانی ندارد و تنها شامل یک روکش است که به دو طرف (دو دندان مجاور) در جای خالی دندانی که دیگر نیست متصل می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.