طراحی آشپزخانه از زیبایی تا اصول بسیار مهم آن

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی

طراحی آشپزخانه از زیبایی تا اصول بسیار مهم آن

۱۲۱ بازديد

در صورتی که خانه را تازه خریداری کرده اید و از دکور آن خوشتان نمی آید یا اینکه سازه شما کهنه شده و می خواهید به طور کل فضای طراحی آشپزخانه بدون اپن را عوض کنید ، لازم است بازسازی کلی و یا جزئی انجام دهید . اگر تمایل دارید با انواع کابینت آشپزخانه و مزایا و معایب هریک بیشتر آشنا شوید می توانید مطلب زیر را بخوانید . اگر تمایل دارید در مورد دکوراسیون داخلی منزل بیشتر بدانید به مطلب زیر مراجعه کنید . علاوه بر چیدمان هایی که در بالا گفته شد، پیشنهاد دیگری نیز برای شما داریم.

  • امروزه اکثریت کابینت سازها قبل از شروع به ساخت کابینت ، یک طرح سه بعدی از اجرای نهایی کار به کارفرما نشان می دهند .
  • دستگیره‌ های مخفی ، رنگ‌ های روشن مانند سفید و خاکستری و رنگ‌ های تیره مانند زغالی، سورمه‌ ای و مشکی برای کابینت‌ ها ، دیوار پوش‌ های ساده همه از نشانه های این سبک است .
  • زندگی رنگی را شروع کنیم؛یک آشپزخانه رنگی را در ذهنتان تصور کنید؛ زیباست نه؟ پس چرا خیلی از ما...
  • جنس پارکت در انواع مختلفی از چوب های مصنوعی موجود می باشد که با بهره گیری از فینیشینگ های متعدد، ضد آب و عایق حرارت هستند.
  • پنجره مستقیما دکوراسیون محیط آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین بهتر است با ایده هایی جذاب پنجره آشپزخانه را زیبا نمایید.
  • معمولا دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک کلاسیک شامل کابینت‌ های ممبران و اکسسوری‌ های فراوان است .
  • انواع مختلفی از مدلکابینت ام دی اف طراحی و پیاده سازی می شوند که یکی از این مدل ها آشپزخانه های بدون اپن هستند.

کف‌پوش‌ از هر جنسی که باشد از لینولئوم و پارکت گرفته تا سرامیک و مرمر، بهتر است که رنگ روشن داشته باشد. آشپزخانه سنتی درانواع سبکهای مختلف ایرانی و رومی و اروپایی و … طراحی میشود. انتخاب هر یک از این سبکها به سلیقه شخصی شما و تجهیزاتی که در دسترس دارید بستگی دارد. در دکوراسیون آشپزخانه باید ارتباطات دردرون آشپزخانه وهمچنین ارتباط آشپزخانه میان، ناهار خوری، ورودی، پارکینگ و تراسهای خارجی را درنظرمیگیریم. سبک تلفیقی با هدف تغییر در شرایط کنونی ایجاد شده و خالق آن خود مصرف کنندگان بودند.

دکوراسیون آشپزخانه؛ ۱۰ قانون برای یک طراحی بی‌نقص!

جزیره آشپزخانه می تواند با توجه به نوع دکوراسیون منزل شما کاملاً متفاوت باشد. به استفاده از گلدان و گیاهان کوچک، چند ظرف تزئینی بسنده کنید.در دیزاین آشپزخانه کوچک اگر کمبود جای فراوان شما را به قرار دادن وسایل روی اپن مجبور می کند. سعی کنید یکی از وسایل برقی همچون قهوه ساز، چای ساز یا ماکروفر را انتخاب کنید. ظروف اشیاء ریز متعدد روی اپن، برای فضای بیرون از آشپزخانه زیبا نیست.

طراحی کابینت در آشپزخانه بدون اپن

و بسیار شیک با دکوراسیون و طرح های مدرن ، تزیینات و لوازم لاکچری از جمله کابینت، پرده، جزیره، اپن و هود را برایتان آماده کردیم. انتخاب لوازم دکوری شیک برای خانه و محل کار لوازم دکوری شیک، یکی از عناصر تأثیرگذار در زیبایی منزل و محل کار می باشند. این عناصر مانند ادویه برای غذا هستند و به هر مکان احساسی منحصر به فرد می دهند. استفاده از رنگ‌های روشن و براق، محیطی آرامش بخش، پاکیزه و شاد رو به شما القا می کنه. به نظرم یک دکوراسیون مدرن آشپزخانه درست و حسابی میتونه انتخاب دو رنگ جلوه گر باشه. چوب بیشتر برای ساخت کابینت های کلاسیک به کار میره و معمولاً نمایی کلاسیک به آشپزخانه شما میده اما در این طرح با استفاده از چوب، یک طراحی مدرن انجام شده.

اگر شما هم در حال انتخاب کابینت هستید به احتمال به این فکر افتاده اید که کابینت اپن انتخاب کنید یا باز؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت در چند سال اخیر آشپزخانه های باز رواج بیشتری پیدا کرده و در بیشتر خانه ها به چشم می خورد. آشپزخانه باز به شما امکان راحتی به هنگام پذیرایی و صرف وقت بیشتر با میهمانان خود را حتی در زمان آماده شدن غذا می دهد. این در حالی است که آشپزخانه بسته یا اپن دار همواره فضای خصوصی شما را در این فضا حفظ کرده و آشفتگی های آن را پنهان می کند. ۱۷- نمونه ای از طراحی آشپزخانه کوچک که به سبکِ مدرن و به صورتِ خطی طراحی شده است. ۱۱- طراحی آشپزخانه مدرنِ کوچک با متریال چوب MDF را مشاهده می کنید. نوع و بکارگیری متریال هایی چون سنگِ مرمر یا (سرامیک طرح سنگ مرمر) در ایجاد یک آشپزخانه لوکس و لاکچری می تواند بسیار موثر باشد.

کفپوش مناسب در آشپزخانه بدون اپن

در کل اگر از رنگ دیگری در کنار رنگ سفید استفاده میکرد، احتمالا شاهد شادابی بیشتری در فضا بودیم. اضافه کردن سقف کاذب و چند منبع نور داخلی هم به این کار کمک می‌کنه و طراح شما شاید پیشنهاد استفاده از این سقف‌های کاذب رو پیش بکشد. کف براق چوبی همیشه حس خوبی به آدم می‌دهد، پس چطور است ست رنگی خود را با کفی چوبی هماهنگ کنید. چیزی که در مورد طراحی مدرن خیلی پررنگه، اینه که سادگی چشم نوازی در این نوع طراحی به چشم میخوره.

آبی آسمانی یکی از آرامش بخش‌ترین رنگ‌هایی است که می‌توانید از آن در طراحی اپن اشپزخانه خود استفاده کنید. ترکیب این رنگ با سفید و استفاده از کابینت‌هایی با همان طیف رنگی فضایی فوق‌العاده تمیز و آرام‌بخش را در منزل شما بوجود خواهد آورد. ایده هایی برای ست کردن کاغذ دیواری با لوازم خانه + عکس نکات و راه انتخاب کاغذ دیواری, ست کردن کاغذ دیواری با لوازم و مبلمان خانه, بهترین رنگها و ست رنگ برای کاغذ دیواری و سبک خانه را در سایت نمناک ببینید. در این آشپزخانه نوآوری زیبایی در طراحی پنجره صورت گرفته که کمتر دیده ایم. در طراحی آشپزخانه های مدرن، معمولاً برروی جزیره ها، سینک ظرفشویی کوچکی قرار میدن که بسیار کاربردی است. این سینک اضافه برروی جزیره، میتونه از رفت و آمد زیاد در آشپزخانه جلوگیری کنه.

دکوراسیون آشپزخانه منازل ایرانی

البته فراموش نکنید که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک هر چه از رنگ‌های روشن مایل به سفید بیشتر استفاده کنید، در بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌تان موفق‌تر عمل کرده‌اید. بسیاری از افراد نقطه مقابل آشپزخانه سنتی را آشپزخانه مدرن می دانند. در سبک مدرن می توان طرح های ساده، قطعات فلزی و … را مشاهده نمود. در آشپزخانه مدرن، تزئینات زیادی دیده نمی شود و تلاش بر این است که از عناصر طبیعی مانند سنگ مرمر و گلدان های گل ساده استفاده گردد. در آشپزخانه های تک دیوار، معمولا تجهیزات کمتری در آشپزخانه قرار میگیرد. زیرا فقط یک دیوار برای نصب کابینت یا قراردادن تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال و لباس شویی و گاز وجود دارد.

کابینت به سبک بوهمیان در مدل های شیک و امروزی

ازکابینتهای ممبران گرفته تا سنگ روی اپن آشپز خانه و حتی تجهیزات پخت و پزگویای یک تاریخچه واصالتی دیرین میباشد. اگر فضای زیادی برای گذاشتن میز ناهار خوری ندارید بهتر است میز ناهار خوری های کوچک که جای کمی را اشغال می کنند خریداری کنید. انتخاب کابینت ها برای یک آشپزخانه و همچنین میز و صندلی و یخچال و گاز و غیره کار آسانی نیست خصوصا اگر فضای شما کوچک باشد. زیرا باید تمام این وسایل طوری خریداری شوند که هم پاسخگوی نیاز شما باشند و هم از نظر هزینه با پولی که شما در اختیار دارید جور باشد. این طرح سنگ گرانیت در صفحه روی جزیره، کابینت و دیوار آشپزخانه نیز استفاده شده است.

آشپزخانه اروپایی شیک با کابینت و دکوراسیون چوبی

اما درواقع در خانه های کوچک هم کاربرد فراوانی دارد چون تعداد زیادی کمد و کابینت و فضای کار برای آشپز به همراه دارد. آشپزخانه U، مجموعه ای فشرده از چندین ماژول، تعدادی زیادی پیشخوان و کشوی مرتب است که در دسترس آشپز قرار دارند. یکی از مزایای این مدل این است که چند آشپز می توانند به طور همزمان در آن کار کنند و سد راه یکدیگر نشوند. این هم یکی دیگر از مدل های محبوب است، به خصوص اگر در مجاورت یکی از اتاق های روزمره خانه قرار بگیرد. طراحی کاربردی و ساده ای دارد که نه تنها برای کار و آشپزی مناسب است، بلکه روی طراحی نشیمن و آشپزخانه منزل و انرژی بقیه اتاق ها هم تاثیر مثبتی می گذارد.

شاید یکی از مهمترین دلایلی که اکنون آشپزخانه ها را در مرکز توجه افراد خانواده قرار داده، زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و ابزارهای متعدد و رنگارنگی ست که در آن استفاده می شود. دکوراسیون داخلی آشپزخانهاز گذشته تا کنون دستخوش تغییرات زیادی شده است. در گذشته از آشپزخانه فقط بعنوان مکان کار یاد می شد و معمولا فضایی بسته در انتهای خانه به آن اختصاص داده می شد. این مکان فقط یک اتاق ساده بود که مقدار کمی از لوازم ضروری برای پخت و پز را در خود داشت.

ممکن است در ابتدای امر آگاهی نداشته باشید که چه سبک آشپزخانه ای برای خانه شما مناسب تر است. پس توصیه می کنیم در ابتدا وسایل و لوازمی را که می خواهید در آشپزخانه قرار دهید، فهرست نمایید و بعد از آن سبک طراحی آشپزخانه خود را مشخص کنید. این سبک می تواند سنتی، مدرن، صنعتی و … باشد و آشپزخانه شما را تبدیل به یک محیط جذاب و دلپذیر تبدیل نماید. امروزه رویکرد طراحی آشپزخانه نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است. در گذشته آشپزخانه فقط به عنوان مکانی برای پخت و پز استفاده می شد اما در دنیای امروز محلی برای جمع شدن ساکنان خانه نیز هست. پس دکوراسیون آشپزخانه باید به گونه ای طراحی شود که این نیاز را به بهترین شکل برآورده سازد.

دکوراسیون آشپزخانه عروس ایرانی با جدیدترین ایده ها

شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آرکسان همراه شماست تا جدیدترین سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انتخاب کنید. کابینت های گلاس سفید مدل آشپزخانه مدرن بدون دستگیره و بدون اپن آشپزخانه را در یک فضای کوچک مشاهده میکنید. از رنگ مشکی نیز استفاده شده صقحه کابینت و هود و گاز رنگ مشکی انتخاب شده و جلوه خاصی به فضا د .. انتنخاب مدل اپن آشپزخانه زیبا و شیک اهمیت زیادی در زیبایی و جذابیت فضای آشپزخانه دارد. ویژگی منحصر بفرد آشپزخانه شبه جزیره، اینکه بدون ایجاد دیوار، فضای کافی برای نصب کابینتهای بیشتر را فراهم میاورد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد دکوراسیون خانه و آشپز خانه به وب سایت مجله مبلمان و دکوراسیون منزل مراجعه فرمایید. 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.